Fakta om lite olika kändisar

Direktlänk till inlägg 17 juli 2011

Lite fakta om michael jackson

Av lär dig fakta - 17 juli 2011 12:17

  • Michael Joseph Jackson, född 29 augusti 1958 i Gary, Indiana, USA död 25 juni 2009 i Los Angeles, Kalifornien, USA[1][2][3] var enamerikansk sångare, dansare, låtskrivare, producent och skådespelare, med stora framgångar under flera årtionden. Han har haft stor inverkan på musikindustrin, inte minst anses hans musikvideor ha varit nydanande. Han blev under 1990–talet även känd för sitt kontroversiella privatliv. Man såg honom ofta med en silverhandske på sin högra hand.
  • han blev 51 år gmmal innan han dog
  • Michael Jackson inledde karriären 1964 tillsammans med några av sina bröder i The Jackson 5 och påbörjade sin solokarriär 1971 medan han fortfarande var medlem av gruppen. Han producerade ett antal av världens bäst säljande musikalbum någonsin och fick epitetet "The King of Pop" (engelska för "Kungen av Pop") av sin nära vän Elizabeth Taylor. Albumet Thriller (1982) är världens mest sålda album genom tiderna med mellan 65 och 105 miljoner sålda exemplar.[4] Även de fyra albumen Off the Wall (1979), Bad (1987), Dangerous (1991) och HIStory(1995) hör till de bäst säljande albumen i världen. Jackson sålde sammantaget runt 750 miljoner album och singlar under sin karriär
Michael Jackson år 1997

 
 
KingOfPop4-ever (Nadja)

KingOfPop4-ever (Nadja)

29 oktober 2011 22:39

Åh jag älskar Michael Jackson har faktiskt en minnesblogg om honom kolla gärna in om du vill, kramar (:

http://kingofpop4-ever.bloggplatsen.se

lär dig fakta

18 november 2011 17:28

Vad kul att du gillar honom! :)

tack för frågan

 
Ingen bild

LoVeMj4-EvErYo!

20 april 2012 16:56

Hey!?! Du älskar han men inte mer än mig! Jag är hans största fan någonsin! Jag har följt han och hans skivor sen jag var 5 år!

lär dig fakta

21 april 2012 21:33

Hej! Oj, du måste vara världens största fan till honom!

Tack för kommentaren!

 
halwest-JJJ

halwest-JJJ

26 april 2012 08:39

de är inte bara ni som älskar honom tro mig alla älskar honom <3

http://WE LOVE MICHAEL JACKSON

lär dig fakta

28 april 2012 12:02

Det var väldigt fint sagt!

Tack för din kommentar

 
Ingen bild

swe

24 augusti 2012 06:59

han är din bästa jag har hört sjunga han äger all sångare

lär dig fakta

24 augusti 2012 18:32

Ja han sjunger super!


Tack

 
Ingen bild

M.J fan girl

2 maj 2013 20:06

Jag tycker att MJ äger första gången jag lyssna på en av hanns låtar så var jag 4 mamma sa att jag dansade och dansade men när låten tog slut så började jag gråta sa hon och när jag blev 6 och började skriva och läsa så började jag lyssna på varenda låt och interview men jag har gjort en upsats om att MJ fortfarande lever för jag kan inte leva om inte han gjör det

lär dig fakta

5 maj 2013 20:39

Wow! Det var faktiskt rätt häftigt! Fortsätt lyssna på MJ!


//Tack för kommentaren!

 
mj man

mj man

10 september 2013 09:54

han blev 50

http://kol

 
Ingen bild

Faan

29 november 2013 08:37

Hatar mj euw ful e han euw ful e han ahahah !

lär dig fakta

28 april 2014 15:39

Man får hata vilka man vill, men håll det för dig själv! Han kanske inte är supersnygg men alla ser olika ut! ♥
Har du någon idol?


Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av lär dig fakta - 1 mars 2015 00:00

Idag fyller Justin Bieber 21 år! Hipp hipp hurra! (1 mars)   ...

Av lär dig fakta - 13 december 2014 12:05

"R.I.P Sammy you were the best puppy ever" skriver Justin på sin instagram när hans hund Sammy (Sam) dött och lägger upp denna bilden. Nu har det också lagts upp tusentals av bilder om detta på instagram.    Det har också pratats mycket om hun...

Av lär dig fakta - 29 november 2014 11:50


Oj då! För några månander sen hade Miley konsert och Katy Perry var där! Katy Perry och Miley Cyrus kysstes! Katy berättade sedan på en intervju att hon bara skulle ge henne en vänlig tjej-kyss: "I just walked up to her to give like a friendly girly ...

Av lär dig fakta - 22 november 2014 11:14

Minns ni när stackars Selena grät på scen? (Hon började troligen gråta eftersom att Justin och Selena hade gjort slut då.) Miley svarade på det genom en intervju och sa att hon hellre skulle vara naken på scen än att gråta. "I´d rather be naked in ...

Av lär dig fakta - 15 november 2014 12:16


Många vet säkert vem Ariana Grande är, det är en skådespelerska och en sångerska. Men många har reagerat på hennes uppförande. Enligt många har om blivit en diva. Hon var hos en fotograf som ville ta bilder på Ariana, fotografen fick inte fråga nå...

Översätt nu

Presentation


Lär dig om din idol!!

lär dig om din idol

Här får du lära dig om din idol ge gärna frågor till mig  

Tjenare!

Vill du bli länkad, eller till och med kanske vara med i ett inlägg skriv gärna en fråga med din blogg och skriv: länki och sedan varför du vill det.

Några veckor senare kanske du och din blogg är med på bloggen!  

Ge en fråga kommer svara men ge hälst mejlen

137 besvarade frågor
Vad önskar du dig till jul?
 Nagellack
 Böcker
 Kläder
 dator
 Ny mobil
 hörlurar
 skor
 kamera
 Victoria Secret body mist
 Victora secret kläder
 Hollister kläder
 Abercrombie kläder
 Annat

Följ instagramen!

följ min blog

bloglovin

Innehåll

Kategorier

Länkar

Bloggsvar om du inte får ett svar här kan du

skicka ett mail till min privata mail

Mail

Medelande

sök här

Hjärtan

Senaste inläggen

Arkiv

RSS

Fakta

barkrud 2



Hur många har varit här

Alla om jag skriver om!

mail ruta

Mail
      

Medelande
    

.

Gästbok

bildspel

webcam gif

favicon


Ovido - Quiz & Flashcards